جالب ترین ها
قدیمی ترین وبلاگ در مورد جالب ترین ها
گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ گروه طراحي پيام بلاگ

 

جوان آفریقایی پس از ۲۵ قرن زنده شد+عکس
 

یک جوان آفریقایی از منطقه باستانی “کارتاژ” که ۲۵ قرن قبل می زیست به صورت یک نمونه بازسازی شده در پوست و استخوان در موزه ای در کشور تونس ظاهر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، کارتاژ نام منطقه ای باستانی در شمال آفریقا بوده است. در سال ۱۹۹۴ اسکلت کاملی از یک جوان کارتاژی با قدمت دو هزار و ۵۰۰ ساله در تپه مقدس “بیرسا” کشف شد.

اسکلت این جوان کارتاژی که با نام “آریش” شناخته می شود از روز جمعه تا پایان مارس ۲۰۱۱ در کشور تونس به نمایش عموم گذاشته شده است و پس از آن به دانشگاه آمریکایی بیروت در لبنان منتقل خواهد شد.
به دلیل ثمره همکاری علمی میان محققان فرانسوی و تونسی، “آریش” در مراسم گشایش این نمایشگاه دوباره بر روی تپه مقدس “بیرسا” واقع در شمال تونس دوباره در پوست و استخوان ظاهر شد.
بیرسا یکی از معروف ترین سایتهای باستانی مربوط به کشور کارتاژ است. رئیس شورای بین المللی موزه های تونس در خصوص داستان زندگی این جوان گفت: “به نظر می رسد که آریش از یک خانواده برجسته کارتاژی باشد. بررسی‌هایی انجام شده بر روی اسکلت این جوان نشان می دهد که وی در زمان مرگ بین ۱۹ تا ۲۴ سال سن داشته و قد آن حدود یک متر و ۷۰ سانتیمتر بوده است.”
الیزابت داینه سرپرست تیم علمی بازسازی بدن آریش توضیح داد: “این جوان با کمک علومی چون دیرینه- انسان شناسی و پزشکی قانونی و به خصوص با بهره گیری از جادوی هنر موفق شد بار دیگر در پوست و استخوان ظاهر شود.”
این محققان با استفاده از تکنیکی که می تواند حدود ۹۵ درصد از مشخصات یک فرد را بازسازی کند موفق شدند بدن آریش را بازسازی کنند.
پیتر منا، سفیر فرانسه در تونس در مراسم گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: “امروز ما می بینیم که مرد جوانی که شش قرن قبل از میلاد زندگی می کرده تقریبا به زندگی بازگشته است.”
براساس گزارش لارپوبلیکا، در مراسم گشایش نمایش اسکلت این مرد جوان کارتاژی، آریش بازسازی شده درحالی که یک ردای کتان سفید و صندل پوشیده بود ۲۵ قرن پس از مرگش در میان بازدیدکنندگان ظاهر شد.
اسکلت آریش
نمایش عمومی اسکلت جوان کارتاژی در موزه ای در نزدیکی تپه مقدس بیرسا در تونس
آریش در ردای سفید ظاهر می شود


 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوع مطلب : جالب ترین ها، جالب ترین عکس ها، جالب ترین متن ها، ،
برچسب ها : آمریکا اخبار اخبار ایران اخبار حوادث اخبار روز ایران ایرانی بازیگران بازیگران زن بازیگران زن ایرانی ترین تهران جالب جهان خبر خبر روز خبرها دانشگاه دختر روزنامه زن زنان عكس عکس عکس بازیگران عکس بازیگران زن عکس بازیگران زن ایرانی عکس جالب عکس جدید عکس دیدنی عکس زیبا عکس ها عکس های عکسهای بازیگران عکسهای دیدنی فیلم مطالب خواندنی مهر نفت ورزش ورزشی پزشکی پلیس گزارش،
7 آبان 1389



پيوندها
امکانات جانبي